Fenomenologjiis de disrealizazion mediatiche

«Si puedial savê cui che al è chel cocâl che al à mandât indevant il test dal articul vignût fûr vuê sul gjornâl in prime pagjine?»
«Al à fat dut il president de associazion, dotôr, di bessôl.»
«Cemût di bessôl? Ma aial voie, sì, che dut il lavôr fat fin cumò al ledi a finîle tal cabôt?»
«O ai provât a dîjal, dotôr, ma nol è stât nie di fâ!»
«Lui al veve di clamâmi me! Chestis facendis a àn di passâ pal puartevôs de presidence de Regjon, ancje se a rivuardin i industriâi e lis smaniis dal lôr president! E lui che al è responsabil dal ufici stampe al varês di savêlu!»
«Si podarès fâ publicâ une precisazion…»
«Si podarès nie! Al è dibant sierâ il porton cumò che al è scjampât il purcit! E po… ce diletants! Propit te prime rie! Tal atac!… “La Specialitât de Regjon e je un valôr zontât pal so sisteme produtîf”… Mi pâr za di sintîju, i furlaniscj: “Ve ca, la Specialitât… sacrificade sul altâr des impresis!” Diletants!»
«Ma, dotôr… Za te rie subit daûr si specifiche che “il sisteme produtîf al torne a paiâ sei il teritori sei il sisteme paîs intîr, in tiermins economics e di coesion sociâl”!»
«No vâl! Intant, al passe il concet che la Specialitât e je doprade tant che mieç par otignî alc, o come vueli par onzi la machine produtive, e no je invezit considerade tant che un complès di valôrs di gjoldi, di fâ cressi, di cocolâ, o ben di fâ lâ in miôr, se al covente, ma… Cuntun fin. In. Se. Stesse!»
«No capìs…»
«O viôt! Cun di fat, cualchi rie plui indevant, continuant a falâ, si scrîf che no si intint di “jentrâ tal dibatiment su lis resons identitaris e linguistichis, si ben che a chestis si puedi ricognossi, cence discuti, un lôr valôr e une lôr dignitât”… Ce concession!»
«Ma a nô nus interessin i imprescj, no lis cjacaris…»
«Ce discors! Ma scrivilu in clâr, cussì, al vûl dî meti sot dai rifletôrs propit chel che al varès di sei tignût te ombrene e si scarte il pont di viste che al servirès a tirâ dongje vôts?»
«Ma la realtât dai fats…»
«La realtât dai fats? La “veretât”? Chê o vin di furnîle nô, diletants! Un disastri! Un disastri!»
Il puartevôs de presidence regjonâl al sbat la cuarnete cuintri dal supuart su la scrivanie.
Al gjave par un moment i ocjâi scûrs e si volte a cjalâ difûr. Insom dal zardin, cuatri gripitui a becotin cul cjâf injù la scusse clare di un bedoi plantât dongje dal edifici zâl dulà che une volte al jere il Centri Sociâl. Bande dentri, il lastron devant di lui al riflet la sô figure impins. E je smamide ma, tacant il nâs tal veri, al rive a viodi i siei voi di doi colôrs… un neri e un vert.
Si zire viers de scrivanie e al frache il tast par clamâ i siei assistents.
Cun calme al torne a impirâ i ocjai.

 

di Gianfranco Pellegrini
#604

 

Nda: Fenomenologjiis de disrealizazion mediatiche e je une conte imagjinarie, buride fûr de fantasie dal autôr. Cualsisei riferiment a personis o a fats reâi al è dal dut casuâl 

 

 

1 comments On Fenomenologjiis de disrealizazion mediatiche

Leave a reply:

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Pît di pagjine dal sît