Lets in Osterie: “SES & barete”

Lets in Ostarie:
SES & barete – contis curtis
di Francesca Gregoricchio

CE LIBRI ISAL?

Un librut di contis curtis, come che al dîs il titul piçul, jessû pe Kappa vu inte golaine La Comugne, tal Dicembar dal 2011. Dentri si cjate une cariolade di contitus – cuasi 20 – scritis di Francesca Gregoricchio e che a messedin il ses e la ironie. Il libri al à 96 pagjinis e al coste 12euros.
MA CUI ISE LA AUTORE?
Francesca Gregoricchio, nassude a Udin, ma che e à vivût un biel toc a Milan, dulà che e à lavorât tant che gjornaliste par radio e televison e tant che copywriter pe publicitât. Par furlan, a dôs mans cul pari Gianni, è à publicât il libri par frutins Lis storiis di Piçul, la lune e l’aiaron (Kappa vu). Cumò, tornade in Friûl, e lavore tant che editor, ilustradore di libris par fruts e inte promozion di publicazions. E je presinte ancje chi su contecurte, inte pagjine dai contecurtârs.
Vincj contis, dutis diferentis ma dutis golosis, che a cjacarin di ses. Sedi esplicit, sedi dome lumât, il ses al è sì protagonist, ma plui di spes i vêrs personaçs a son la ironie, la stupiditât di om e femine, i difiets e i pecjâts umans. Cuasi simpri sierant cuntune batude, une sorprese o un ribaltament, in ogni conte si conte alc, e alc altri si lasse intindi. Lis contis si lein intun glotâr, cence fermâsi, sedi par che son dutis curtis, sedi par che il lengaç al è sclet e svelt, une vore moderni e cuntune grande abilitât di “savê contâle ben”. Efiets colaterâi: ti ven voie di fâ ses, ma ridint.
MA A CUI I PUEDIAL PLASÊ?
A chei che no àn pôre di cjacarà di ses e a chei che le àn. A ducj chei che i plâs fâ une ridade, e che no àn voie di cjapâsi masse sul seri. A chei che i plasin lis contis curtissimis, che a durin ancje dome une batude, magari cuntune scriture ferbinte e clare. Aes feminis, che si sa, tal ses, a son lôr che a puartin la barete. E ai oms che ur plâs il ses, ancje se la barete no la puartin.
E SE O AI VOIE DI CJOILU?
Si lu cjate in cualchi librerie di Udin, o ancje li di Onde Furlane, in vie Volturno.
Par chei lontan dal Friûl, si pues cjolilu in rêt sul sît de Kappa vu, o su ibs.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Pît di pagjine dal sît