Skip to content

Menu

  • Prime Pagjine
  • La Ostarie
  • Chei di Contecurte
  • Contis
    • Contis di scoltâ
  • In cjar e vues
  • Lenghe Furlane
    • Ator pes peraulis
    • Cemût si disial?
    • Cemût si zuial?
    • Cjançoncurte
    • Conte Misteriose
    • Contis Cence Cjâf
    • Ecumène
    • Ispirazions
    • Lets in Ostarie
    • Partidis di Discors
  • Contecurtârs
  • CorseCurte

Copyright Contecurte 2025 | Theme by ThemeinProgress | Proudly powered by WordPress

Contecurte
  • Prime Pagjine
  • La Ostarie
  • Chei di Contecurte
  • Contis
    • Contis di scoltâ
  • In cjar e vues
  • Lenghe Furlane
    • Ator pes peraulis
    • Cemût si disial?
    • Cemût si zuial?
    • Cjançoncurte
    • Conte Misteriose
    • Contis Cence Cjâf
    • Ecumène
    • Ispirazions
    • Lets in Ostarie
    • Partidis di Discors
  • Contecurtârs
  • CorseCurte
29 di Març dal 2020

Zuiâ

Gjenar Dramatic . Gjenar romantic

“A moritu tu, nono?” mi à dit Mianute, planchin planchin, intant che, distirâts tal jet, o spietavi che si indurmidìs.
“Cuant che al sarà el moment” gjo, “ma tu nane, nane cumò, cidine.”
“Jo no vuei che tu moris” mi à dit jê, tant par dî alc e tardâ di durmidîsi.
“No è primure, a spietarai che tu cressis” gjo.
E spietant intant ch’e cjapi il sium, a riscjo di cjapâlu prime jo, mi son vignudis a cjâf robis di muarts, lontanis.
Une des primis che mi visi e je la gabane nere di don Mauro intent sul piergul de sô vile a butânus jù caramelis di adalt e sot dut un vuluç e polvaron di fruts di asilo, un sore l’altri par cjapâlis.
E mi visi di jessi stât, une gnot, par mans di mê mari, fin dongje dal so jet te file lungje de int corude a saludâlu in angunie cun dongje la muinie superiore che i bagnave i lavris.
E jere cride continuade, tal nestri curtîl di sîs fameis, jenfri i nestris Urli di Jacuç e i Urli di Feruzio, confinants.
“Saveiso la gnove, buine int: al è nassût un altri assassinut!” mi disin che Feruzio al businave pal curtîl, la dì che o soi nassût.
Nancje un an dopo, o talpinavi, fûr di cjase, cuntun citut in man e dentri une grampe di claputs. Un biel moment, mi soi pensât di jentrâ, cence savê, in cjase di Feruzio che, juste in chel, al jere su la bree, lis cuatri cjandelis ator ator di lui e dapît un biel macet di rosis di campagne, a bati la carderade al muart cul gno citut, fin che al è jentrât un di famee a parâmi fûr di li par une orele e fâmi svolâ par aiar il tambûr.
Ma il prin vêr muart dal curtîl che mi pâr di visâmi come tun sium al è stât Vitorio Lauçane.
Ancje Vitorio lu vevin confinant, di chê altre bande, e simpri in fraterne cun lui e ducj chei di Lauçane. Al jere un curtîl ordenari, il nestri, plen di polvar d’istât e fodrât di pocis tai moments di ploie in sierade.
“Ivano, cic ciac, cic ciac!” mi diseve a mi Vitorio, tal viodimi pal curtîl dopo une ploie. Alore jo mi consolavi a pestâ cu lis çuculutis tune poce, di pantanâmi e bagnâmi in muel di plantefûr.
E durmive cumò Mianute e o pisulavi ancje jo intal jet. La ultime robe, mi soi pensât di un, stant une conference, a dînus che bisugne simpri zuiâ cui fruts e lui, strac muart la sere tornant di vore, al zuiave cun so fi di fare il morto nella cassa da morto. Tant di podê distirâsi un moment a tirâ flât.

di Ivano Urli
#948

Tags: Ivano Urli

2 comments

  • Anonim has written: 30 di Març dal 2020 at 9:07 PDM Rispuint

    Simpri bielis lis contis di Ivano a puarta dongje un timp lontan no cence realtât intor, là che il timp si misurave cuntun metri diviers di chel di vuê, indula che al dave bondance di sodisfazion al spirt ancje se paiade cui sacrificis, fadiis, e privazions sul cuarp , e il dut vignive cuinçât cul ” Sarà ce che Diu v’ orà “Lussian

  • Anonim has written: 30 di Març dal 2020 at 11:26 PDM Rispuint

    E îr di sere, come aromai ogni domenie, us vin regalât la conte di Ivano Urli. Chest colp il titul al ingjane, parcè che come simpri si sgarfe in sot tal vivi di ducj nô. E o vin vût gust di scherçâ cu la imagjin, ancje se leint la conte, magari, no simpri al di ridi. Ma come rimpri, doprant une grampe di istantaneis de memorie, no si conte dome il timp passât, ma i timps dal om, che mai a passaran. Dute par voaltris la storiute de buinegnot che e à sierât la setemane.

Lasse une rispueste Cancele rispueste

La tô direzion di pueste eletroniche no sarà publicade. I cjamps domandâts a son segnâts tant che *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Libris

Tu Scrivarâs une Conte
La Stagjon des Contis
Cuviertine dal libri Lis Contis dal Mês
Lis Contis dal Mês

Scrivinus a contecurte[at]gmail.com

Jentre te Liste di Contecurte

I tiei dâts a saran mantignûts privâts e no saran condividûts cun altris. A saran doprâts dome par mandâti lis novitâts di Contecurte.

Cjale la tô casele di pueste (se al covente viôt ancje te cartele spam) par confermâ la iscrizion. Cence conferme no podin mandâti nissun messaç.

Dutis lis contis

Ultins coments

  1. Rafaêl on LCPBDM #3.4 – Copâsi3 di Novembar dal 2025

    Adiriture! Ben po, graciis! Ma da rest, cuntune cjante come La canzone di Tom, no podeve no vignî fûr che…

  2. olga zongaro on LCPBDM #3.4 – Copâsi29 di Otubar dal 2025

    Che dire? Letta tre volte, e non basta mai. Bellissima conte, profonda drammatica risolutiva.Grazie per la canzone di Tom

  3. Taleban Furlan on LCPBDM #2.1 – Balâ di bessole22 di Otubar dal 2025

    Juste! Chei di vuê a i larès taiadis lis vorelis, no si meretin di scoltâ nuie, parcè che dome la…

A son passâts pe Ostarie

Adelmo Della Bianca Alessandro Valoppi Alessia Meacci Alessio Ecoretti Angelo Floramo Augusto Bornancin Barbara Battel Bepi Zefon Carli Pup Cecilia Liva Checo Tam Christian Romanini Covidcurte Day Cristina degli Uomini Davide Peressoni Di Suald DoneBete Dree Venier Eduart Baschera Egle Taverna El Fari Eline Enrico Tomasi Eowin Fantacorsecurte Ferdinando Passone Francesca Giorgetti Franco Marchetta Franco Vigo Frank Spada Fuguline Fulvio Romanin Gaetan Cogôi Galliano di Buenos Aires Gianfranco Pellegrini Gianluca Franco Giuliana Pellegrini Guido Covàs Isa Dorigo Ivano Urli Jacum Tiburzi Jacum Trevisan Jaio Furlanâr Javier Moscufo L'Antescûr Laura Dri Laurin Zuan Nardin Lenart Gjavedon Leonore Lorele la Morete Luche Bagnarol Luciano Marinig Lupo Manarie Maghe Olstrele Marcello Marangone Marcelo Del Mestre Margarite Cogôi Maria Veronica Moscufo Mario Facile Marisa Gregoris Mariute Massim Furlan Maurizio Di Fant Maurizio Mattiuzza Michele Vuardianut Calligaris Michêl Londar Milio dai cjans Nello Malisano Noemi Salva Norma Romotowski O. Zete Pablo Gortan Pablo Martres Passadôr Patrizia Torossi Pauli Fantini Pauli Jacuz Pieri Moràs Pierina Gallina Plume di Ingjustri Rafaêl Serafin Renzo Brollo Renzo Turùs Ricardo Gregoretti Ricart Tiburzi Rudy Citòs Sandri Carrozzo Scoltecurte Silva Ganzitti Silvana Zanella Spirt Anonim Stefano Gasti Stefano Lombardi Stiefin Asquini Stiefin Morat Stiefin Stefanut Stralunade Tiziana Novello Tommaso Pascolo Zorz Cesaratto

Gjenars di Contis

  • Gjenar di orôr
  • Gjenar Dramatic
  • Gjenar erotic
  • Gjenar fantasience
  • Gjenar fantastic
  • Gjenar ironic
  • Gjenar neri
  • Gjenar Par Fruts
  • Gjenar poetic
  • Gjenar politic
  • Gjenar poliziesc
  • Gjenar romantic
  • Gjenar sientific
  • Gjenar sociâl
  • Gjenar storic
  • Gjenar sureâl
  • Gjenar zâl

Amîs de Ostarie

  • Centri Lidrîs Furlanis
  • Comitât 482
  • Comitât Friûl
  • Divine Comedie par furlan
  • Dizionari Biografic dai furlans
  • Gnognosaurs
  • Internazionalitari
  • Leturis di ca da l’aghe
  • Lidrîs e Butui
  • Sociedad Friulana Buenos Aires
  • Sorestans e Sotans
  • Tiere dai Paris

Radio Onde Furlane

Par donâ il 5x1000 a Onde Furlane al baste meti
il codiç 02650850304 cuant che si compile la
declarazion dai redits.

Spaccio Raffl

Dal lunis al sabide 8:30 - 12:30 a Gjalarian

Avertence

Chest sît, jessint inzornât cence nissune periodicitât, nol pues jessi intindût come un prodot editoriâl, intal sens de leç n. 62/2001.

Lis imagjinis publicadis a son cjoltis dal web, furnidis dai utents o de inteligjence artificjâl e a son stadis judicadis di domini public. Ducj chei che a podin svantâ dirits su di lôr e a vessin voie di fâlis gjavâ, a podin scrivi ae nestre direzion di pueste.

Prime di mandânus une conte us invidìn a lei la pagjine dai conseis.

Copyright Contecurte 2025 | Theme by ThemeinProgress | Proudly powered by WordPress