Da pe dal gno paîs, dulà che la glerie dal flum si slargje su dute la valade, dal prin rai di soreli fin al ultin, si cjate a oris pontadis ducj i cjans de vile cui lôrs parons lant e vignint pai trois segnâts da odôrs che pai cjans a san di cuissà ce notiziis di croniche locâl e che pai parons, simpri di presse par lâ a vore o di lâ a durmî no an timp da preseâ.
Ma le glerie, da simpri e servìs da cjamp sportîf, da teren sociâl, par dâsi le pueste o leâ cognossince e no dome da comut comunâl come che cierte int a use dî.
Dal gno barcon mi plâs cjalâ i parons che fenzìn di nuie tant che i cjans si nulin il cûl. Al risulte spes che se i cjans s’intindin, i parons a fasin compagn, no tal nulî ma se nol nas un idili par lâ di viole a laràn almancul a spas insiemi ancje se a voltis a no va simpri cussì.
Un grum di storiis di cjans a àn fat il zîr dal paîs ma chê de Line De Ombrene forsit e fasarà il zîr dal Friûl.
Ven a stâi che e leve ator tignint di une bande le cjice e di chê altre le ombrene. A pene che un cjan si svicinave e tacave a zirevoltâ le ombrene par spaurî l’ardît sbregotâ dal bulo e se nol bastave magari ancje a dai cualchi pache par po biacemai scusâsi o cavilâsi cul so paron.
Se no veve chê di fâ cjapâ le cjice, parcè le puartavie fûr se e jere in calôr? I disevin.
Jê e taiave curt disint che veve il dirit di sielzi il cjan pe so cjane e vonde.
Ma une dì, il colp di ombrene si jere fermât pal aiar parcè che…
– Parcè cê? Vevial forsit domandât chel om cjalantle cuntune bocje da ridi.
No, Il so cjan nol veve podût ma lui, le sere stesse al jere lât fûr cun jê e si ju veve viodûts fâ e disfâ ducj i trois e lis cisis prime di cjatâsi a cjase di jê di là de glerie.
Le storie e varès podût finî come intun cine, lui al jentrave e pôc dopo le lûs de cjamare si studave e buine gnot, ducj a durmî.
Ma tal indoman si e savût che la cjice de Line no veve volût lassâ jentrâ chel om e forsit par no suiâ cualchi colp a veve fat le ombrene a tocs.
Vevie capît che jê e veve il dirit di sielzi l’om cussì come che le sô parone e veve il dirit di sielzi il cjan?
Mah!
Il cjan mi puarte il sguinçâl cun tune bocje da mone e ne code da ridi. Aial di vê nulît alc tal miei pinsîrs?
di Jaio Furlanâr
#571
7 comments On Starlup di croniche
Come simpri Yaio tu âs il maneç dai sintiments umans e no dome.
Biele, si le lei cun bocje di ridi.
Lis necessitats umanis o cjaninis che sedin, a an di cori il stess pass. Brave la cjice a distrugi le arme dal veto, ombrene o baston che fossi stade.Une conte ben imbastide e tiessude, tant leade ai timps corint.Lussian
Jaio, par me cont la siore cu la ombrene a cjapât in peraule il Pape, e si è metude a assisti il puar om vicin, trascurant la cjice… Bepi
Jaio nol mancje mai di scandaiâ l'anim di nô umans e cheste volte ancje che di un Cice. Brâf.
Nello Malisano
Çice
cjice 😉
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