Il palaç

Toni al veve simpri chel pinsîr: dulà vevial viodût chel palaç? Al jere un ricuart che ogni tant i tornave iniment. Un grant cubo di modons ros e cence un barcon. Alt, cussì alt che Toni si domandave cemût che al faseve a stâ sù. Sot dal tet a jerin come des travutis blancjis di marmul, come se al fos stât un antîc palaç roman. Ma Toni lu saveve moderni: un teatri? Un auditorium?
Jerial a Rome? jerial stât ta chê volte che al jere lât jù cu la coriere cun ducj chei de parocje par sintî il discors dal Pape? o jerial invezit intes Gjermaniis? Toni al veve fat une gjite cun chei dal dopolavôr, simpri in coriere: Berlin, Dresden, Lipsia e Weimar… une setemane, mordi e fuggi, tant par fâ dute une grande confusion cence rivâ veramentri a gjoldisi la anime di une citât.
Lui nol jere come chei altris. Si fermave a cjalâ ogni particolâr: la mantie di une puarte, l’ôr di un barcon, un lucernari… Al esplorave simpri i marcjepîts, cjaminant a cjâf bas… e cussì, fasint, al cjatave simpri alc di particolâr, o al cjatave bêçs… opûr al evitave di pescjâ une mierde di cjan.
I vantaçs di cjalâ par tiere…
Bon, alore… dulà jerial chel palaç? Toni al veve di sfuarçâsi a pensâ, a pensâ verementri tant ma nol rivave a concludi nie.
Une gnot al ve un insium. Si insumiâ di une femine vistude di neri che i diseve dulà che al jere il palaç: «Al è intes Gjermaniis, a Weimar!»
Cussì il nestri om al cjapà la decision: montâ suntun tren par rivâ fin a Weimar. Al veve di viodi di dongje chel palaç, di fotografâlu, di jentrâ dentri.
Al crodeve che cussì fasint al varès dât un sens a la sô vite. Nol saveve il parcè…
Dopo un lunc viaç al jere rivât a Weimar, al veve esplorât la citât di Goethe; al jere lât des bandis de cjase-archivi di Nietzsche… alc dentri di lui lu indreçave a cirî di chês bandis. Al cjaminave di ovest viers est; al rivà li di un simiteri. Nie. Al tornâ indaûr, al cjalà in dutis lis viis. Nie.

«Che mal sedi dome insumiât?» Cussì al pensà Toni.
Al cjaminà ancjemò a lunc. Al rivà fin te perifarie, a est rispiet al parc sul flum Ilm.
E finalmentri lu viodè chel palaç! Al jere grandonon, a forme di cubo e cence un barcon. Toni al zirà ator di chê grande struture fin a cjatâ une puartele a forme di retangul a la base dal mûr.
La viertidure lu invidave a jentrâ. E jere une vecje scjale di len. Toni al le jù fin a une stanzie sot tiere. A un ciert pont al viodè une lûs: e vignive di une fressure sot di une puarte. Nol resistè a la tentazion di strenzi la mantie e di vierzi la puarte. E di là de puarte ce jerial?Al viodè come une grande trivele tal mieç di chê grande stanzie e daûr di chel argagn di metal lucit e jere… une femine vistude di neri… la femine dal insium! Ma no jere bessole. E tignive par man un frut. Ma… nol jere un frut normâl…
Al someave plui a un nano, dome che al veve une strane muse… o miôr, nol veve une muse! Cence voi, cence nâs né orelis e né bocje! Toni nol saveve cemût che chel nano al fasès a respirâ…
Il cjâf al someave a une sorte di vâs di cjar… la cope compagne al devant… cence cjavei… un mostri!
La femine e veve un vêl devant de muse; i fevelà, i fevelà a Toni clamantlu par non.
“Tonino! Tonino!”
Cemût faseve a cognossi il so non?
“Tonino! Cosa fai?”

Il piçul Tunin al jere fer devant di chê grande costruzion fate cui modonuts Lego: un cubo di un mieç metro cirche di lât. E jere stade la buine Madre Valeriana a clamâlu. “Tonino! Sei fermo da mezz’ora a guardare quella costruzione… ma come mai non c’è nemmeno una finestra?”
Madre Valeriana e tignive par man un puar frut disabil.

di Checo Tam
Conte n. 116

2 coments On Il palaç

  • Usti ce scure ancje chiste achi. Bisugne savê cemût bevi il Clinto par gjoldi il tai.
    Ma a mi é lade jú avonde ben. Forsit parcé che cul Checo a si à di stâ pronts a no gleti il vin masse ae svelte e fâlu lâ ator pe bocje fin cuant ch'al va jù di bessôl.
    Jaio

  • L'insium al è vêr… la cjase no sai dulà che le ai viodude… al è un di chei ricuarts che no si son fissâts avonde te ment di C.T.

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