Odôr di rose

Mê agne Lene e dîs che e scomence a deventâ vecje. E dîs che dopo la cinquantina a i clocja alc ogni matina. Cumó e je la sô memorie che i va in mone. Propit a jê, cu la memorie che e veve da zovine! Tropis voltis, dopo messe, si ise fate cridâ dal plevan parcé che jê, prime che al leiedi il so messâl, bielzà i soflave ce che al veve da dî?
E dîs ch’a riva di bot al tierç grât da invecjadura e che s’a continua cussí a no s’impensarà plui nencja di confesâsi prin di fâ la comunion. Ho! E zonte.
Po e conte, che prime e dismenteave dome di studâ la lûs, ma chel, disse ae sô amie Gjildine, a tu lu dismenteas encja tu. Sì, sì, sì, no stâ a dî di no. Daspó e a scomençât a dismenteâ di tirâ la cjadene cuant che e va fûr dal cesso, e chel, no stâ a dî di nó, al cji sucêt encja a ti…sì, sì, sì!
Cumó, disse, se o voi tal cesso, osti encja, o soi tant di pressa, ma tant, ch’o scuen stâ atenta parcé ch’o soi buina di no tirâ jù nencja las mudandas.
Po cjalant il cîl come se jê e fos une altre: – Eh ma ostia, Signôr, cemût si fasial? No tu mi varâs migo fata cun la prostata?
Le Gjildine a si scjafoe dal ridi ma a no dîs nuje. Par fuarce, jê a son agnorums che a no va plui a confessâsi ma che e continue di fâ la comunion!
E o no dîs nuie nancje jo. O sai dome che cuant che la Gjildine e va tal cesso, e à la manie di impiâ la lûs ancje se al é pleno gjorno. Duncje s’a va dopo di agne Lene, jê a crôt di impiâle, ma infat, a le stude.
Ma jê, a no si inacuarç…
A no si inacuarç parcè che tant ch’a vôse disgustade: Joi ce puça che ’nd é achi… A tire la cjadene che agne Lene e à dismenteât di tirâ, po a fâs ce ch’a à da fâ e… A s’in va studant le lûs ma che infat, a impie…
Une dí o chê âltre, agne Lene le spietarà di fûr dal cesso par dîsi a che cagna dal ostia di Gjildina ch’a piert le memoria encja jê e che la sô… A no à l’odôr di rôsa. No, no, no, a puça encja la sô.
-Ho, a zontarà!
Le Gjildine i disarà che jê e je sigura di vêla ben studada ma ch’al é un biel piès che à rimarcât che encja sa tira l’âga, il cesso al puça come prin e, che encja sa studa la lûs, dopo a si torna a impiâ di bessola!
Cussí jo ae prossime visite o scuignarai fâ fente di comedâ le cjadene, e viodi ce ch’al à che osti di interutôr … Po, se le prossime vôlte che la Gjildine e agne Lene a impiaràn la lûs al tacarà a vignî jù la aghe tal vater, a savaràn ce che a àn da fâ par tirâ la lûs… O studâ le aghe… No sai plui nancje jo!
di Jaio Furlanâr
#39

 

3 comments On Odôr di rose

Leave a reply:

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Pît di pagjine dal sît