Il pari di Karima i veve prometût che al veve capît e che a no la varès plui cuvierzude di pachis se a le cjatave scuvierte e cence chador. Naturalmentri al veve sburtât i fradis e lis sûrs a fâle tornâ a cjase. Cussì e jere tornade. Dut ben fin cuant che, trê mês dopo, il pari al à decidût di puartâ dute la famee in Maroc in vacance. Là, pene passâts la frontiere, i à filât une sberle e un vêl di meti subite disint che cumò a no varès vût plui nuie da dî e che se a no filave drete a le varès lassade culì.
Jê, che come so pari e sô mari e cjacare dome il berber e no sa ni lei, ni scrivi, ni cjacarâ l’arap e a capît subite che e jere freade.
Alore a si é tignude cuiete fin cuant che a son tornâts in Europe. Doi mês dopo e à scuvierzût che so pari, a Casablanca, al veve stât in comun a declarâ che e jere maridade cuntun om che jê a no veve mai viodût…
Di fat, il pari al veve ricevût 15000 dirams in cambi de fie. Cussì, il so futûr om, al podeve pretindi di lâ a stâ in Europe cun dute la famee.
Ma Karima e a dite di no e e je tornade a scjampâ di cjase.
Vuê e je a stâ cun Mohamed. Un om che a si è cjatade jê di bessole. A àn vût cuatri fruts. Ma cuatri fruts che, invezit di vê il non dal pari a àn il non di un scognossût che, secont la leç, al è il so om e che di dîs agns ju ricate disint che e varà il divorzi dome se a lu fâs vignî in Europe o se so pari i torne i bêçs ae sô famee.
– Pues crodi… E disè jê. Se a lu fâs vignî a mi denuncie par adulteri. E gno pari a mi domande prime di tornâi i bêçs e daspò a mi puarte jù par fâmi lapidâ!
Par fâle curte, o plui biele, Malika e a scrit un libri in dulà che e conte in lunc e in larc lis sôs tribulazions da cuant che e veve nûf agns. Il libri al à sucès e jê a sta deventant innomenade jenfri une minorance di musulmans e une maiorance di cristians.
Te ultime conference stampe, un miedi al si é alçât sù par contradîle par vie che jê e diseve che i miedis, ae domande dai gjenitôrs, a continuin a fâ fals certificâts di malatie aes frutis magrebinis par che a no ledin ai cors di gjinastiche.
Alore jê e a clamât dîs miedis a câs, par viodi ce che al é vêr, e in trê dîs e à vût 7 certificâts. Il prin a lu à otignût par vie postâl, cence nancje paiâlu e cence nancje mostrâ le frute.
L’ultin invezit, e Karima a i plâs di dîlu ai gjornâi, a i é stât refudât di un miedi marochin che i a dite che achì o no sin in Maroc e che la gjinastiche e la pissine a fasin ben aes frutis tant che ai fruts.
– Disêt ben che jo no ai pôre. E à zontât al gjornalist che i domandave se no veve pôre di fâsi copâ.
– Disêt ben che jo no ai pôre. E à zontât al gjornalist che i domandave se no veve pôre di fâsi copâ.
Prossime tape: doman par television.
La polizie e je visade… parcè che e à ricevût menacis di muart.
di Jaio Furlanâr
#25
1 comments On La berbere ribel
orpo'!