Vuê mi soi jevât ledrôs

La rabie no mi veve ancjemò lassât prin di lâ a durmî, par vie che tornant cjase la sere, mi vevin fermât i vigjiî. Tal tornâ a partî no ai fat di mancul di saludâiu, plui par creance che par altri. E cuant ch’o jeri lontan ai dât une acelerade di gust che ai viodût tal spielut un fum neri misturâsi cul ros dal soreli a mont.
Soi lât a durmî tor miezegnot, ma come ch’al capite,ti tornin sù dutis, tant che no rivavi a cjapâ sium come ogni sere…
“Ce ti rondolitu? ajo di lâ a fâti une camomile?” mi conseave la femine.
“Cumò a provi a contâ lis pioris” ai rispuindût par sierâ il discors.
Subit dopo, no scomencie jê a trabascjà tal sium. Alore, incuriosît, o soi lât dongje par rivâ a capî se dai soi pinsîrs al vignive fûr cualchi segret. Chel tratignî il respîr par sintî miôr e tal spietâ che la femine e torni a trabascjâ mi à ben planc judât a cjapâ il sium cence volê.
Mi jere restât ancje durmint un sens di vergogne provât devant de guardie, e di colpe par sedi stât cjapât in fal, come se o ves fat un pecjât di confessâ.
Di fat, indurmidît, intal sumiâmi mi cjati dentri une glesie cuntune rie di confessionaris in file e fraris pronts a confessâ i pecjâts plui grancj. E tal passâ tal mieç a sielzi un confessôr o viodevi amîs e parincj, int cjalade in television, politics, religjôs, avocats de consulte, gjenerâi in divise, parfin presidents dal consei compagnâts dai puarteborsis, ancje lôr cun la bisugne di liberâsi dai pecjâts… cussí mi soi metût in file ancje jo.
Il gno confessôr al veve une barbe blancje e lungje che i cuvierzeve la bocje e in bande çufs riçots fin disore des orelis, il çarneli slis come un cûl di frut, varès dite mê mari.Par fâmi sintî o ai scugnût alçâ la vôs chel just ch’a mi pareve, ma intant i mei pecjâts a vignivin sintûts… e sigûr al jere cualchidun atent a sintî se i miei pecjâts a jerin plui grancj dai soi… E jo alore, par distrigâmi: “Ai corût masse fuart cul automobil”… “e dopo?” mi domandave tirantsi dongje di me cun la sô orele drete… “mi an fermât lis guardis a Cjampfuarmit”… “e dopo?“ “cuant ch’o jeri lontan a celeravi par rabie”……“e dopo?” “ai contadis lis pioris par indurmidîmi” .“e dopo?” “ai cirût di sintî ce che la femine diseve tal sium” “e dopo?” “Vonde”.
Pûr tal sium mi pareve dut cussí ridicul… la glesie masse grande… il frari vieli… dute cheste int a confessâsi, come se nissun al fos cence su cheste tiare… e lis domandis dal confessôr mi parevin cussí scontadis: “Eritu bessôl o in companie?/Cui frenos sestu a puest? ”
Tal vêr dal sium, la sorprese, intun lamp, la barbe blancje dal frari deventave grande come un nûl. Un nûl blanc e grant e une vôs: “Per penitenza 10 giri nella rotonda di Campoformido, 5 nella rotonda di Orgnano e non peccare più. Ricordati dell’olio. Amen.”
Crodevi pies, mi pareve sul moment.
Cussí tal doman, a Orgnan, ridint bessôl in machine, o ai girât ator 5 voltis, ancje se chel daûr di me tu pos crodi, mi a fat un gest che us lassi induvinâ. Cemût si permetie chel pandolo cence savê nuie dal sium di nosêre?!
Intant al veve scomenzât a gotâ e un nûl blanc e grant si viodeve plui in adalt, e alore mi soi fermât a cjalâlu a lunc, maraveât, come se al fos rivât par me… e subit dopo soi lât a fâmi cambiâ il vueli.
di Gaetan Cogoi
#703

3 comments On Vuê mi soi jevât ledrôs

  • Gaetan, cemût ti ae vignût iniment cheste storie, il confessôr ch'al domande s'a tu as cambiât il vueli de machine a mi à fât pissâ di ridi.. Biele e ben scrite.. Bepi

  • Benvignût Gaetan Cogoi te ostarie di Contecurte.
    Di sigûr che passant denant di jê, tu âs viodût la frascje sore la puarte e tu sês jentrât.
    Biele e origjinâl la tô conte, sperin che sedi la prime di une serie. Mandi

  • Gaetan biele e fantasiose conte che tocje un pôc par dut,cence smentea le impuartance dal vueli tant usat ancje une volte, pur se in mud sbaliat.Lussian

Leave a reply:

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Pît di pagjine dal sît