Lets in Ostarie: “Scais e liscjis”

Lets in Ostarie:
SCAIS E LISCJIS
Adelmo Della Bianca

CE LIBRI ISAL?



Un libri nassût par la poie dal Comun di Muçane, che al cjacare da “La pesca in acque dolci dalle origini al 1975“, che a vûl contâ in struc lis tecnichis e la vite dai pescjadôrs tor il teritori de Basse Furlane. Il libri al è par talian, ma dentri si cjatin dutis lis peraulis furlanis che a àn a ce fâ cul pes e cu la pescje.
MA CUI ISAL L’AUTÔR?
Autôr une vore atîf, passionât di bosc, nature e pescjadôr, Adelmo Della Bianca al à za metût il piç intal libri “Gli Orbi de Mozana”, insiemit a Renzo Casasola, par tirâ dongje fonts e informazions . Une vore brâf cu la matite in man al è ancje autôr dai dissens dentri dal libri.
MA CE ISAL DENTRI, DI PRECÎS?
Un libri che al è fat di cuatri parts. Te prime si cjate  une “Sintesi storica sulla pesca locale, tecnica, attrezzatura e periodi propizi”, te seconde si descrîf “L’ittiofauna d’acqua dolce e salata, crostacei e molluschi”, te tierce si conte da “Il nostro pescatore e le tipologie di pesca” e ae fin, la part plui lungje e par nô di Contecurte interessante, “Ambiente, tradizioni, costumi, cucina e ricordi”. Dentri si cjatin ancje i dissens di Delmo che a son une vore biei e precîs.
MA A CUI I PUEDIAL PLASÊ?
A ducj i pescjadôrs ma in zenerâl a cui che i plâs la nature, la storie dal om e de personis. A cui che i plâs cognossi lis tradizions e i mistîrs dal Friûl e cognossi il teritori di Muçani e dulintor, cu lis sôs aghis e bestiis. A cui che al à gust di sintî cualchi conte di pes e di pescje.
E SE O AI VOIE DI CJOILU?
Nol è in librarie, ma di sigure, ca di cualchi timp, lu cjatareis tes Bibliotechis o baste domandâ al Comun di Muçane.

Curiositât: Si puedin cjatâ dôs contis dal Ostîr scritis par un spetacul dai fruts des mediis di Muçane e Cjarlins, che a son cjoltis dal libri di Della Bianca: I pes che a svolin e Toni, Sant Antoni e i lumins.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Pît di pagjine dal sît