Gjate gjate dute mate
Tire vie chê brute çate
Tire jù la tô lengate
I voi di so nono a parin grignei di rosade intune tiere garbe e grispe.
Come lui al jere ruan di piel, sclagn di tressadure e picinin di altece, ma ferbint e impussibil di mugnestrâ cuant che si meteve alc tal cjâf. E al jere stât propit il vieli a meti intor a Francuti, di canai, chê idee de gjate marangule.
«Tu âs di stâ atent, tal bosc dal Poluduç, di gnot. La gjate marangule a fâs il nît su chei lens e se tu passis sot, ti salte intor e ti si intache tai cjavei!»
«E dopo nono?» al domandave, cui voi discocolâts, figurantsi une gjatate cu la muse di strie, grampade cun dincj e ongulis te sô sassare riçote.
«E dopo nuie! Tu âs di tignitale fintremai che no si stufe! A son besteatis che ti compagnin ancje dute une vite, se cjatin bonstâ».
E Francuti, cjaviestri, vie a cori pal bosc a cirî la creature, profitant de libertât che i lassave la sô famee – puare, ma che la sere e butave ancjemò une cjadree fûr de puarte, par misturâ il cjant di grîs e crots.
A lui, dut câs, a diference di chei altris, une liende sierade daûr dal cerneli si faseve sù tant che il brut timp: nûi di fantasie involuçâts a un vint di estri, a parâ jù folcs di visions che dopo al dissegnave e i si intacavin intor, propit come lis gjatis. Ma no jerin marangulis, chês. Lis mostrave al vieli lant a cjatâlu dopo cene e tossint pe puce dal spagnolet.
«Dome chestis, mi si son tacadis intor nono!» lu stiçave.
E il vieli, che aromai nol cjaminave plui, al sgrasaiave, strenzint tai dêts une gjate spinose, gjavade des braghessis dal nevôt.
«Ancje chestis si tachin tai cjavei», i diseve riduçant di sot lis moschetis, «Âstu mai provât a tirâlis intor a lis fantacinis».
E Francuti, che di frutis nol saveve nuie, al rideve ancje lui, ma al deventave ros tant che un pevaron.
«Ma prin o dopo tu lis cjatis, no sta vê pôre», i ripeteve il vieli. «I vûl dome sperât che tu rivis adore a cognossilis e disbratâti. No come me che lis ai inmò tal cjâf, e nancje cu la naine che ti ai insegnade lis ai paradis vie».
E a chês peraulis, Francuti i scrutinave i cjavei blancs vanzâts, pronts a colâ cence bisugne di aiar. Nol viodeve nissune gjate, ta chê volte, cussì come che no la viôt cumò, te fotografie contornade dal marmul.
E pûr, magari cussì no, rivât dongje ai cuarante, cumò al sa ben cemût che a son fatis lis gjatis marangulis. Ind à plui di une, intor. La idee che nol sedi pussibil fâ de sô fantasie un lavôr, dissegnant fumuts; la idee di vê une ocupazion intun ufici, par stâ plui sigûrs; o chê di platâ il fat che no ti plasin lis feminis, o adiriture platâ il morôs, cence nancje il coraç di clamâlu cussì tai siei pinsîrs.
Gjatis… che ti si intachin intor e a cjatin bonstâ.
Francuti al prove a visâsi de naine… Forsit nol è masse tart.
Alc i beche une cjavile e lu discjol. Si sbasse.
I si è tacade tal cjalçut, ma i bastin doi dêts par gjavâle.
Cardo selvatico, si clame par talian, e nol capìs cemût che al sedi rivât li, framieç de glerie e dal ciment.
2 comments On Gjatis
Biele!
Di frut o vevi sintût ancjemò storiutis su cheste gjate marangule sot forme su par ju di cheste. Intal plasê di leile mi son tornats ricuarts lontans a rivivi fûr il scansel de dismentîe.Lussian