Lets in Osterie: “La briscje sflandorose”

Lets in Ostarie:
LA BRISCJE SFLANDOROSE
di Laurino Giovanni Nardin

CE LIBRI ISAL?

Un libri di poesiis che al è jessût tal 2015 par lis edizions Gaspari e al à vût un ricognossiment ancje in tal Premi Gozzano di Torin. Al à dentri 35 poesiis in 70 pagjinis, al coste 10euros e ogni componiment al è voltât ancje par talian, difa il titul al è La carretta sfavillante.
MA CUI ISAL L’AUTÔR?
Laurin Zuan Nardin al è un nestri preseât contecurtâr ma al è ancje di cetant timp poete. Al à vût lavorât tal mont de scuele (arlêf, insegnant di francês, dirigjent scolastic) e al à fatis publicazions sui dialets in Italie. Al cure la pagjine des recensions su La Patrie dal Friûl, al à vût vinçût il San Simon (Il cop, 2007) e publicât narative par furlan; jenfri lis altri oparis di poesie “Prime dal nuie” (2005), “Sul ôr des peraulis” (2006) “La rispueste di Caront” (2013), “Il disCORI dal timp” (2009), “Cheste voie che o vin” (2013).
MA CE ISAL DENTRI, DI PRECÎS?
Un libri di poesiis delicadis, dulà che il poete si confronte cul la peraule, doprant un stîl che al lasse in bande la metriche par cjalâ une vore di plui ae armonie e al podê de peraule. Il meti dongje che si viôt za tal titul (briscje, ven a stâ il cjaruç di puars, sflandorose, sfavillante, come il cjar di Apollo, citât a inizi dal libri) di vite di ogni dî, la poetiche dal piçul, dal biel platât, cun concets alts come il cori dal timp, o la vision dal poete, a fasin di chest lavôr une opare intense, di lei, cence nancje un dubi, par furlan. 
MA A CUI I PUEDIAL PLASÊ?
A chei che i plasin lis poesiis cu lis lidrîs, e no dome cun bielis fueis; a chei che a àn a cûr la impuartance de peraule e che a àn la pazience di cirî, daûr dai componiments, citazions e armonie. A chei che ur plâs la poesie par furlan che pûr scjampant vie de tradizion e reste dentri dal troi de classicitât e si fonde su la fuarce di une peraule, ancje cuant che e je semplice. 
E SE O AI VOIE DI CJOILU?
Si lu cjate sul sît de Gaspari, ma ancje su chei altris sîts dulà che a vendin libris, come ibs, libreria universitaria o libro co. Par lâ a cirîlu, basta lâ li de Friulibris o in tes libreriis e domandâ.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Pît di pagjine dal sît