Vueris di cunfin

Pieri Mian al veve tante braùre de sô stale. Al veve ben dusinte tra vacjis, taurs e vigjei. Di sigûr al jere lui il plui siôr di Sant Martin, il paîs des lungjis muraiis di claps.
Va ben, a jerin il Cont e il miedi, ma chei no contavin: il prin al veve za fat fûr mieç patrimoni lant a feminis e tai casinò; il secont, se e fos vignude la miserie, ce varessial mangjât? Pastiliis?
Pieri invezit, oltri a chel biel stalon, al jere proprietari di almancul cuarante cjamps. Suntun pâr di chescj no si jere sigûrs di dulà che al fos ben il cunfin e alore jere stade vuere cun chei dongje: cuntun so cusin a jerin svoladis botis sul sagrât de glesie dome par dôs riis di bacò; cuntun altri cunfinant la cuistion e jere ancjemò plui grivie… chel pote di Zefin nol saveve cun cui che al veve a cefâ: al jere miôr puartâi vie la femine, a Pieri, pitost che al molàs chel fossâl! Il fossâl al jere di Pieri! Lui al saveve di vê plene reson. Chel altri invezit ial veve jemplât di tiere e lu veve cussì cjapât dentri tal so cjamp di sorghete.
Vuere grande e jere stade! Dopo une serie di ordenariis pachis, Pieri al veve scugnût tirâ fûr la sô arme segrete: il massanc!
Zefin, plen di tramarole, al veve scugnût cedi e la dì dopo al veve paiât dai operaris par tornâ a scavâ il fossâl.
Insome, il nestri Pieri nol veve pôre di nuie, nancje dal diaul in persone ma ta chê disgraciade dì al deventà blanc come la ciere. Parcè?
Parcè che lis vacjis a tacarin a fâ un fisco trement. Lui al le daurman a cjoli il massanc e al jentrà inte stale, crodint di cjatâ i laris. E invezit… ce che nol viodè!
In pôc timp lis sôs bestiis, che al veve tant amât e curât, a tacarin a colâ muartis! Une dopo di chê altre.
La mangjadure” al pensà lui. “La mangjadure! Me àn invelenade!”
In efiets il fen che a stavin mangjants lis bestiis al veve un strani colôr: un vert brilant… come se al fos stât incuinât di une strane sostance… une melme… ma il nestri alevadôr al jere sigûr che, cuant che al veve mitût il fen la matine a buinore, al jere dut a puest!
“Adiudiudiu, mi àn di vê butât velen tes grepiis!” al berlà.
Nol podè fâ juste nie. Nissune bestie si salvà; cualchidune e resistè cualchi ore di plui ma dutis a la fin a muririn.
Plui tart a rivarin i veterinaris. Ju veve clamâts Bortul Ferace, un rivendicul che si jere cjatât par câs cu la sô biciclete dongje de cjase di Pieri. Bortul i veve fat il plasê di lâ a clamâ la Profilassi. E, daûr de Profilassi, a jerin rivâts ancje doi carabinîrs de stazion di Quadruvium. A jerin dismontâts di une Giulia 1300, armâts di mitra!
Sequestrare la stalla, i vevin dite. Ma cemût? Cemût secuestrâi la stale, ma sino fûr? I veve ben dite lui cui che al jere stât. A lôr carabinîrs i spietâve dome viodi ce che e jere la robe verde, il velen doprât. E invezit chei dordel a stevin li denant de puarte a pontâ il mitra par no fâ jentrâ nissun.
I vevin tornât il so imprest dome par parâlu vie.
Pieri al faseve i conts dut un dret, vacje par vacje, cirint di capì trop dan che i veve fat chel bastart.
E lis blestemis che nol diseve intant che al leve cjase di Zefin, cul massanc in man.
Ah se Pieri al vès let il gjornâl, savint che al jere capitât il stes a mieç Friûl…
di Milio dai cjans
#423

2 comments On Vueris di cunfin

Leave a reply:

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Pît di pagjine dal sît