Conte di peraulis muartis 2

No i j vignive iniment. La peraule e jere lì, sui lavris ma no i j vignive iniment. Al tornâ a cjalâ il disens di Tizian e dal Salviati par cjatâ un aglain biel che cul çurviel a coreve asedant e scuintiât dilunc i cuarantenûf setôrs dal so ideâl Teatri de Memorie. Ma dut al jere dibant e il “divino Camillo*” al finive par pierdisi in ducj chei riferiments, peraulis e disens.
Une e jere la peraule che al cirive e une e jere la peraule che no cjatave. Nome chê i coventave par descrivi adimplen il concet che al varéss vût di palesâ che sere al selezionât public par mostrâ dute la so abilitât di oradôr. Nondi jere di altris compagnis e propit chê e representave la clâf de sô consacrazion, la piere di volte che tignive adun dute l’architeture dal so discori e, decorade tant che cheste, representave il massim dal sfuarz celebratîf, la regidorie dal steme de sô abilitât noetiche**.
Al polsâ un lamp. Podopo al tornâ mentalmentri a ripercori ducj i setôrs balinant su e ju pes gradinadis: a miârs lis peraulis i j vignirin incuintri, a miârs i ricuarts i j lavin adues tant che, un biel moment, si cjatâ a sbraçâsi par dissipaju vie. Ma al jere dut di bant.
Sfinît al si metê, inalore, a cirî un sinonim. Ma, scaturît e cun disperazion, al si inecuarzé che nondi jere un che al podés no dome jessi pareli ma adiriture svizinasi al sens de peraule piardude e che, se al lave indenant, al coreve il risi di pierdi ancje il corét sens di chistis peraulis. Salacor, ancje chest al si jere bielzà pierdût tant che un rifléss tun spieli co si spueste l’ogjet.
Cundiplui il cjâf i j faseve mâl pal tant
impinâsiesmontâecorîepleâsievualmâeolmâesunôrdilensotedalcorîdibant dilunc il so Teatri figurât.
Strac e sconfit al decidê di lassâ pierdi, al si sentâ su di une bancje, al slungjâ i pîts e al si concentrâ distrat su di une Concio Aulica dal Hartung in spiete de sere.
Di une cualchi bande, Diu al si sveâ di colp: lui che al jere il dut e, partant, memorie e smemoreament di dut, al sintî un sgrisul dilunc un dai soi assons e al intivâ che un contat neuronâl al jere saltât. “Robe di nuje” si disé. Ma chel istéss al jere rivât a sveâlu dal eterni insium.
Infastidît, Diu, alore, al si zirâ di chê altre bande e al tornâ a indurmidîsi.
di Di Suald
#100
notis:

* “Divino Camillo” (Puart, 1480 – Milan, 1544al jere il non che vignive dât al furlan Giulio Camillo Demino, umanist une vore famôs in chê ete sevi pe sô culture, sevi parcé che al si jere inventât un Teatri de Memorie, une sorte di ipertest ante litteram.
Par saventi di plui: Mario Turello, Anima artificiale, Aviani Editore
** noetiche, pseudosience che si ocupe dal studi des corelazions dal univiers da la ment in relazion a la percezion extrasensoriâl

Leave a reply:

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Pît di pagjine dal sît