Agne Lene e le puestine

Vuê agne Lene a si è jevade cul pît sbaliât, a someave tirâ il mussic e a fevelave dome cui sì e no. Dal pancôr, dal becjâr, al bondì di chês che tornavin de messe e à rispuindût dome cuntune cjalade e si capive subite che no veve voie di cjacarâ. Va ben che a jê las mangja ostias no i son mai ladis jù tant, ma fin cumò ur rispuindeve simpri cun buine voie. Si fermave ancje a fâ une cjacarade par savê se il plevan al veve predicjât alc di bon o alc di stuart o par savê cui che e jere gravide o cui che al jere muart, se al jere il paron o il gjat, l’om o le femine, cui che al jere lât a stâ a Udin o cui che al jere vignût a stâ in paîs e po des sbrindulis e dai mostros di chei paris e di chês maris che diu ju sfulmini che no van a messe che a ogni muart di Pape…
Le puestine cuant che le à viodude da pé de vile le à clamade par dâi le sô pueste ma jê a no si é fermade, i à fat un segn disint alc che a no à capît. Forsit e jere di presse parcè che subite dopo, cuant che le à viodude incrosâ le sô amie Gjildine, no dome a no si son saludadis ma a an slungjât il pas come se a vessin la peste.
Propit lôr dôs che son cognossudis come lis plui grandis amiis dal paîs e che lis comaris a no lis sparagnin mai, nancje tes preieris.
Cuant che invezit i à puartât le pueste in cjase, agne Lene a someave come simpri. Alore i à domandât il parcé di tante presse e di tant malumôr. Ma agne Lene, ae sô domande, mieç scandalizade e mieç ironiche i à rispuindût cuntune altre domande:
-Ma no atu viodût che la Gjildina no mi à nencja det bondì vuê? Ho!
Alore le puestine e à capît. Ma chest a no lu à disarà a nissun. Le bocje da ridi che cumò i faseve agne Lene i bastave e nol coventave fâ ridi dut il paîs disint ce che agne Lene a veve dismenteât vuê prime di lâ fûr.
Ma e à di lâ ancje dae Gjildine. Al sarès biel se ancje jê a i disès:
-Ma no atu viodût che a no mi à nencja det bondì vuê?
Sperin dome che cumò a vedi vût il timp di metisi le dentiêre ancje jê.
di Jaio Furlanâr
#238

6 comments On Agne Lene e le puestine

Leave a reply:

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Pît di pagjine dal sît