L’ultin

O soi l’ultin di une grande cjadene. O viôt dute la storie dai miei vons. E jere za tacade prime ma o ai voie di ricuardâle fin dal moment che une sorte di ruie marine e jere deventade indipendente dal stadi di “assidie” ven a stâi une sorte di sac ancorât al fondâl.
La ruie, in milante agns, si trasformà intune sorte di cuardât e po in alc di simil ai ciclostomis, organisims marins cence gramulis che dopo, in altris gjenerazions, a saltarin fûr tant che mutazion vantazose. E vie, come pes che al nade tal mâr e al concuiste la tiere, planc a planc. La piel e devente plui penze e lis palostrighis si mudin in gjambis e in code. Ve l’anfibi che in cetancj agns si mude in retil. Ve il retil che in cetancj agns al mude in mamifar. Lis scaiis si trasformin in pêl. O sin a sessante milions di agns indaûr, aromai. Di une piçule pantiane a saltin fûr altris animâi e, tra di lôr, la simie che e piert la code e si alce deventant un dai antenâts dai oms. E jo o soi l’ultin di cheste cjadene scomençade miliart di agns indaûr. Cun me la cjadene e finìs. No ai voie di replicâmi. La mê vite no à plui sens. Mi butarai dal puint di Dogne.

Ma ve che, un moment prime, ju viôt ducj devant di me, in forme di spirt, in dutis lis mutazions… e mi mandin un messaç mentâl:
“No stâ a butâti jù… o vin fat cetante fature par deventâ te!”

di Checo Tam

#770

7 comments On L’ultin

Leave a reply:

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Pît di pagjine dal sît