Lis vacancis di Minut

 

Il zovin Minut al leve cjaminant pe vie di chel centri di vacancis. Si cjatave li compagnant sô mari che, par prescrizion mediche, e faseve dai bagns intes aghis miracolosis (a disevin) di chê lagune simpri plene di int, che e someave il cjalderon di une inmagadore. Dal fondon a sgorgolavin cetancj minerâi che a ingriviavin il licuit, fasint sì che cence savê nadâ tu ti mantignivis vongolant sore di jê, cence fâ nissun moviment. Jessint chês aghis curativis, la gran part de int che tu viodevis dentri di chel cercli di aghe, e veve il cuarp indulîts.

Minut, intant che al fantasiave sorepinsîr, al leve cjalant lis vetrinis des buteghis, a no ’nd jere cui sa ce di novitâts. Dibot al sintì clamâsi pal non: – Minut, Minut! -, ma cui podevial cognossilu li ta chel lûc? Minut si zirà e al ricognossè so barbe Grispin, fradi di sô mari.

Grispìn al cjalà il nevôt cuntune muse stranide, disorientade e temerose. Po come se za al savès la rispueste e cul flât stratignût i fasè une filaine di domandis: – Ce fasistu ca, cun cui sêstu vignût, in ce locande sêstu logât?
Minut, devant di chê foghe imburide, si sintì come cjapât in fal, e une a la volte i rispuindè a lis domandis, disintji che al jere li cun sô mari e che l’albierc si cjatave in face ae splaze dai fenicotars. Cheste ultime rispueste al parè che lu vês solevât, ma di ce?
A cjaminarin un toc di strade insiemi, dibot Grispin si fermà e i disè a Minut: – O ai bisugne di fevelâ cun te, no come to barbe, ma di om a om. – E li al scomençà, contant che la sô femine e jere simpri malade e che… e che… un om.. al è simpri un om. Tal imprin Minut nol capive plui di tant, ma jentrant intal discors, so barbe i disè: – al è za un pâr di dîs co soi ca cuntune morose, si cjatin ogni tant par fânus i bagns, che a dî il vêr a son miracolôs! – So barbe i fasè zurâ che di chest incuintri nol veve di savêlu nissun, ma nissun de famee.
Cu la promesse di cjatâsi tal doman, Grispin saludant il nevôt al tirà ju un porco e là disint: – No si po stâ trancuîi e cuiets nancje a cinccent chilometris di cjase!
Tal doman Minut si presentà ae cunvigne e nol cjatà nancje l’ombre di so barbe Grispin.
di Galliano di Buenos Aires
#714

2 comments On Lis vacancis di Minut

  • Galliano,a àn reson a dî che il mont al'è piçul,sôl che, cuanche si vâ crilu grânt al devente piçul (in cert'uns câs)e cuant a si lu brame piçul, al devente boconon. Lussian

  • Mandi Lussian e graciis des tôs peraulis, e je vere ce che tu disis, no simpri o rivin a vê chel co spietin, bisugne ancje contentâsi dome cun chel che nus tocje

Leave a reply:

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Pît di pagjine dal sît