Clâfs

Cui nol aial mai cjatât un mac di clâfs in disûs dentri di un scansel? Forsit vecjis, rusinidis o fruiadis dal timp, ma che a àn simpri condividût un obietîf comun: chê di mantignînus lis puartis sieradis… vint cure di preservânus de curiositât dai altris, dispuescj simpri a usmâ tai dintors umans.
Vecjis clâfs che ancjemò vuê a son gjelosis vuardianis dai nestris tassei di vite, avilîts o splendits che a sedin stâts. Clâfs maestris, indispensabilis par vierzi o sierâ chei acès vietâts o no simpri concedûts. Clâfs secondariis o di circostance, che no simpri a jerin necessariis, dut câs, dutis a forin, tal lôr moment, un simbul di podê e di possession, vint ognidune une impuartance, un motîf.
O strenç une di lôr tra lis mês mans e o sint il so cjalt e salt spessôr, o sint che mi puarte plui in là des tantis viertiduris co fasei, o sint che mi mene in imagjinariis sfresis viodint un imberdeât planete di ricuarts. Di colp mi sint a gust, o ricognòs i puescj e lis circostancis. Une infinitât di clâfs cjacaronis che come vielis comaris, daspò di tant timp si cjatin cun la imperiose necessitât di contâsi fantastichis storiis, che a voltis no coincidin cun la realtât. Altris, riunidis come un rap di legris campanelis pacjoconis, mi fasin sintî il lôr sun cristalin, vivarôs e metalic:
clic clac, clic clac 
O riviôt lis plui notabilis chês di plui rispiet, lis preseavi no pes lôr dimensions, ma pe specifiche jerarchie, come sei: chê dal puarton de cjase dal nono, o pûr, ancje se di inferiôr misure, ma no di minôr impuartance, e jere chê che la none e puartave picjade tal cuel come se fos une intocjabile e preseade golaine: e jere la clâf dal camarin, vêle cun se e colocave ae anziane intune posizion di predomini e di autoritât. Jo, cui miei pôcs e curiôs agns mi picjavi aes sôs lungjis e scuris cotulis, cussì o acedevi a chê piçule e pôc iluminade stanzie che e odorave a garbit e a mufe. Intant che jê e cjarinave cuntune voglade dut chel ben di Diu e murmuiave une jaculatorie di ringraciament, il mangjâ al jere sigurât pe numerose famee par dute la durade dal Invier.
Ancjemò vuê o viôt la clâf dal puarton de cjase dal nono, la clâf dal camarin de none e dutis chês altris co ai vudis tal arc de mê vite. E ancje se cualchidune mi fo avierse, altris mi indalegrarin simpri cui lôr suns cristalins, vivarôs e metalics:
Clic clac, clic clac
di Galliano di Buenos Aires
#702

2 comments On Clâfs

  • Biele ,simpatiche e vivarose conte,che no pô fa di mncul di ricuardâ a ognidun di nô che clâf a meti vetos in lûcs proibits cul desideri di scrusignâ dentri.Compliments a Galiano. Lussian

  • Ogni robe cul aspiet smamît a pues fâti vignî iniment i ricuarts di une vite. O ai pene scuviert la britule di gno nono e o ai bielzà scomençât a ricuardâ.. grande fantasie Galliano .. Bepi

Leave a reply:

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Pît di pagjine dal sît