CE LIBRI ISAL?
Un libri nassût par la poie dal Comun di Muçane, che al cjacare da “La pesca in acque dolci dalle origini al 1975“, che a vûl contâ in struc lis tecnichis e la vite dai pescjadôrs tor il teritori de Basse Furlane. Il libri al è par talian, ma dentri si cjatin dutis lis peraulis furlanis che a àn a ce fâ cul pes e cu la pescje.
MA CUI ISAL L’AUTÔR?
Autôr une vore atîf, passionât di bosc, nature e pescjadôr, Adelmo Della Bianca al à za metût il piç intal libri “Gli Orbi de Mozana”, insiemit a Renzo Casasola, par tirâ dongje fonts e informazions . Une vore brâf cu la matite in man al è ancje autôr dai dissens dentri dal libri.
MA CE ISAL DENTRI, DI PRECÎS?
Un libri che al è fat di cuatri parts. Te prime si cjate une “Sintesi storica sulla pesca locale, tecnica, attrezzatura e periodi propizi”, te seconde si descrîf “L’ittiofauna d’acqua dolce e salata, crostacei e molluschi”, te tierce si conte da “Il nostro pescatore e le tipologie di pesca” e ae fin, la part plui lungje e par nô di Contecurte interessante, “Ambiente, tradizioni, costumi, cucina e ricordi”. Dentri si cjatin ancje i dissens di Delmo che a son une vore biei e precîs.
MA A CUI I PUEDIAL PLASÊ?
A ducj i pescjadôrs ma in zenerâl a cui che i plâs la nature, la storie dal om e de personis. A cui che i plâs cognossi lis tradizions e i mistîrs dal Friûl e cognossi il teritori di Muçani e dulintor, cu lis sôs aghis e bestiis. A cui che al à gust di sintî cualchi conte di pes e di pescje.
E SE O AI VOIE DI CJOILU?
Nol è in librarie, ma di sigure, ca di cualchi timp, lu cjatareis tes Bibliotechis o baste domandâ al Comun di Muçane.
Curiositât: Si puedin cjatâ dôs contis dal Ostîr scritis par un spetacul dai fruts des mediis di Muçane e Cjarlins, che a son cjoltis dal libri di Della Bianca: I pes che a svolin e Toni, Sant Antoni e i lumins.