Cjampanii

 

Il prin cjampanili a scjampâ vie al fo chel di Sclaunic.
Si jevà sù intune gnot di aiar e stelis, gjavant fûr i modons grandonons dai cjantonâi des fondis, cence fâ neancje un rumôr. In maniere dal dut scognossude a cualsisei leç de fisiche si pleà, cuasi dismolantsi, a impirâ il scûr come un madrac di clap. Al tacà a cjaminâ jenfri lis cjasis, rompint il cidinôr de criùre nuie altri che cun cualchi grignelut di piere, rodolât sul pedrât fin a jemplâ lis sôs grispis a cuadretuts. Parfin lis cjampanis, sbalotadis a planc, a parevin tignî dûr il batecul tant che un dêt madûr, lontan dai arcs di piere.
Dopo di lui a faserin compagn il cjampanili di Listize, di Talmassons, di Cjasteons, di Vuirc, di Bertiûl, Flambri, Pozec, Basilian, Codroip e indenant cussí, da pardut, comprendûts chei paîs spierdûts pe basse come Cjarmacis o la Plêf di Rose. A cjapavin ducj la vie dai cjamps, fermant di bot i orlois, o lassantju libars di cori, talpassant cumieris, spaurint civuitis e barbezuans. Juste chel di Mortean, imberdeât pe sô struture di pandolo, al menà un pocje di zarde in plui, sdrumant cualchi pincarel e un pâl de lûs.
E no si podeve dî che no ju ves viodûts nissun.
Gjeremie, che par lavôr al leve simpri a durmî di straoris, i vignî un inzirli e si fasè une camomile; Nelo, pene vignût cjase de buteghe, al prometè su ducj i sants dal lunari che al varès molât il bevi; Lussie, pronte par lâ a fâ il turni di gnot, e molà une vuicade ma intun marilamp si convincè di vê viodût mâl.
Insome… nissun al pues pensâ che i cjampanii si stufin di stâ tai lôr paîs.
Il davoi, di fat, al saltâ fûr dome la matine dopo, cuant che aromai a jerin ducj tal mieç de campagne, un dongje di chel altri, cui dret, cui stuart, cui a tignî alte une crôs e cui un agnul. Di lontan a parevin un riç grandonon, plen di spinis spiçotis, che al meteve in vore un tananai di cjampanis se cualchidun al cirive di lâi dongje.
In bande dai dibatits e de maravee, in pôcs si inacuarzerin che al jere pardabon di ridi, a pensâ che propit il cjampanili, mestri e paron dal tignî unît un paîs, al fos deventât cussì intolerant di no rivâ a sopuartâ plui i oms e lis lôr barufis.
di Rafaêl Serafin
#614

4 comments On Cjampanii

Leave a reply:

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Pît di pagjine dal sît