L’ultin spieli

 

Baldàs al viveve bessôl inte dissestade cjase di campagne fûr dal borc. Al veve come uniche companie un cjan vieri. Une volte, la dimore e jere folcjade di suns: sunôrs umans e di nemâi, i uns e i altris si movevin in jê, cun la sigurece che ur deve la apartignince. Però cul divignî dai conflits, epidemiis e il pas dal timp, la cjase si desolà, nissun al ocupave il puest di chel che al partive… cussì si fo popolant di assencis.
Al jere za da timp che Baldàs al percepive dai sutîi cambiaments in lui, che nol olsave nomenâ, par chel al evitave di cjalâsi intal unic spieli restât dentri cjase, chei altris a forin sdrumâts man man dai siei precedents abitants. L’om tal so scaturiment al presentive che la sô aparence esterne e steve lant fûr di fûc, lassant puest a un dopleament de personalitât. Chescj turbaments no ju percepive la int dal paîs, che e continuave a socializâ cun lui e a considerâlu come un in plui, ancje se lu viodevin straneôs e solitari. In efiets, la sô vite e passave come simpri dentri de comunitât rurâl. Chest i deve une cierte trancuilitât pe convivence e lu tentave che il so intim segret no si rivàs a cognossilu.
Tai ultins timps si dismoveve simpri plui di spes. Il cjandelîr, cuntun mocul impiât al stave sore il comodin, la sô flame balarine si rifleteve tal spieli dal armaron, dal di dentri a partivin ombris menaçosis e tarlupaments che a invadevin il spazi. Ancje il cjan, vecjo camarade e compliç, si sveave a la par dal so paron. Si moveve di un cjanton a di chel altri de cjamare, corint daur des figuris in moviment come un indemoniât, al someave cjapât pal cuel des fuarcis sorenaturâls. De sô bocje a vignivin fûr lungjis e lentis rugnadis, sbalsamât, al inmusonive i lavris mostrant i dincj di denant e lis zenziis plenis di bave.
Baldàs al jevà sù de cocjete. Cun timôr, cun ansie e cun sperance si svicinà al spieli e al butà une vualmade. Par jenfri vie di chel mismàs al intivà che un scognossût lu cjalave. Al sierà la man drete e cun fuarcis che nol veve, al molà un pugn sore l’anonim. Si sintì un sclop, une ploie di sclesis a restarin ingrumadis par tiere. La calme e tornà te stanzie. Il cjan al cirive il so paron.
di Galliano di Buenos Aires
#442

3 comments On L’ultin spieli

Leave a reply:

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Pît di pagjine dal sît