Al fasè un grant cercli, il mestri, slungjant i braçs e alçantsi su lis pontis. E a lu fasè cussì ben che i fruts a plearin il cuel lant daûr di imagjinaris confins taronts. Il mestri, paiât de lôr atenzion, a un ciert pont al restà cul braç par aiar, cu la matite strente tai dêts che a someave un canfìn da libertât, cul bust rigjit e dret che al someave un vigjil sul pont di porconâ a un automobilist distrat, cui pîts unîts e in ecuilibri precari su lis pontis che al someave un balarin di pôc cont. Ma chel che a lui i impuartave, al jere che i fruts a continuavin a cjalâ la ponte in grafite lassù adalt, plui in alt dai lôr cjavuts riçots e bionts, o slis e moros, o riçots e moros, o slis e bionts, o ros e mots. Ogni lôr respîr al jere rot, ogni lôr pensîr pitinin al jere dedicât al cercli che a ur vignive spiegât e che, propit in chel moment, al si jere fermât. Il mestri, fat duncje un grant cercli, fermât cul braç pal aiar tal pont plui alt da circonferenze, al decidè che al jere timp di passâ al parallelepipedo. Ma chel, forsit pal non ridicul, forsit parcè poliedro, al someà a une piçule scolaresche plui il non di un cjaval o di un mussut, forsit di raze indiane, indiane de Indie, che une forme gjeometriche cun sîs musis clamadis parallelogrammi. Si svearin dal incjantament pene che il mestri al disè la “do” di parallelepipedo e già su la “dro” di poliedro a tacarin a tirâsi balutis di cjarte cul sclipot, fate cuntune pene a sfere cence plui la canucje. Il mestri, che al jere restât fer li, cul braç jevât, incjastrât ta posture di une statue da libertât, atent a dirigji un trafic immagjinari, concentrât tal balâ une muart dal cign cence musiche, al sierà i voi, sperant che la cjampane da ricreazion a lu salvas da prime bavose balute che a lu vès becât.
di Renzo Brollo
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